Juridiken...

Hej allihopa! Hoppas ni haft en bra dag! Ni får ursäkta min dåliga uppdatering men har ej haft tid nu när allt plugg har börjat o har haft fullt upp med massa annat. Som sagt så har jag blivit antagen på juridik kursen och jag började idag med första föreläsningen. Det var mycket att ha koll på kan jag säga men vår lärare är verkligen jätte trevlig och rolig. Han förklarar allt på ett "lättare" sätt så att det snabbare fastnar in i våra små hjärnceller hehe ;)
Jag ska köpa böckerna nu i veckan och det är mycket att ha koll på. Bara lagboken kostar 2200 kr. helt sjukt!! Tycker faktiskt dem borde ha reducerat pris för oss studenter och jag tycker verkligen inte att en lagbok ska få kosta så där mycket. Fine, det är en enorm fet "bok", men inte så att innehållet i den är mer värdefullt än en skönlitterär eller filosofisk bok. Det finns prisklasser för alla böcker och det tycker jag absolut att det ska finnas. Varje bok har ju ett värde i sig osv... Men just ordboken som innehåller " statlig" info om "lagar", "människors rättigheter" kan ju iaf få ha ett lite mer humant pris om man säger så.

Om man vill dra metaforen ännu längre..( Psstt..Ligger på nästan hälften av priset på en LV väskan liksom...)

Okej detta var inte så relevant för sammanhanget men ni förstår säkert vad jag menar med detta inlägget..
Men det mest ironiska av allt är att man inte får anteckna i sin egen "lagbok" för annars får man inte använda den på tentorna. Detta låter ju helt resonabelt, men jag som är en liten "plugg nörd" gillar att anteckna och skriva egna noteringar så att man lättare kommer ihåg vad varje kapitel handlar om men men..
Får nog hitta på en annan lösning.. kanske köpa mig massa post-it att klottra på ?

Aja, vi hörs så länge. God natt på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0