Lördagen!

Idag fyllde min kusin år så vi åkte hem till min morbror och firade honom! Det blev god mat och en utsöt choklad mousse tårta med massa bär på. Dem bjöd dessutom på Roiboos Passion thé. Jag är en stor passionfrukts älskare men däremot hade tanken aldrig slagit mig att dem nu säljer passionfrukts thé. Känns lite ovanligt eller hur? Anyway, jag gillade den starkt eftersom den var både sött o syrlig på en gång, vilket innebär att det kommer bli mitt nästa inköp nästa gång jag handlar :) resten av dagen spenderade jag hemma med att städa mitt rum och min garderob som översvämmar, håller faktiskt på och rensar men har svårt att kasta bort plagg som en gång i tiden betydde mycket för mig. Lite konservativ är jag på den fronten. Dessutom måste man tänka smart. Modet är det enda fenomenet som aldrig åldras. Kläder blir inne, ute, inne igen, ute, inne igen, ute.. osv..
It never ends. Det är en ond cirkel. Allt som är inne idag, blir ute imorgon och allt som en dag var ute blir inne imorgon. You never know. Jag fick syn på mina utsvängda jeans och den första tanken som slog mig var : kasta! Sedan kom jag på att utsvängda jeans håller på att bli hetare än någonsin. Alla kommer snart gå ut med utsvängda jeans. Vad händer då? Ska man gå köpa ett par, när man precis kastat sina gammlisar? Svar : Nope. Dock vet jag med all säkerhet att jag ej kommer ta på mig utvängda jeans i år. Spelar ingen roll för hur inne dem än är , och oavsett om alla har dem. Jag kommer stå ut. Inga utsvängda jeans i år. Kommer stå där ensam med mina stuprörsjeans känns det som haha! Men who cares? Så länge jag själv trivs med det och mår bra?
Aja, apropå garderobsrensning så har jag införskaffat mig något jag länge suktat över..
Mer om det imorn då det kommer ett bildregn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0